Rahvusvaheline digitehnoloogiavõistlus Ventspils IT Challenge
Digitehnoloogiavõistlus ”Ventspils IT Challenge” toimub juba viiendat korda.
Sel aastal on konkurss pühendatud tulevasele Ventspilsi teadus- ja innovatsioonikeskusele. Konkursi teema on tihedalt seotud tehnoloogia eksisteerimisele kõigis eluvaldkondades, erilist tähelepanu pööratakse teadusele, inseneriteadusele, matemaatikale ja tehnoloogiale (STEM).
Võistlusel saavad osaleda õpilased Lätist, Leedust, Eestist ja Soomest.
Konkurss koosneb kahest voorust:
-
Kaugvoorust ehk eelvoorust, mis toimus 2. septembrist kuni 18. oktoobrini
-
Finaalvoorust, mis toimub 23. novembrist kuni 27. novembrini. Sellel aastal toimub finaalvoor veebipõhiselt.
Konkursist osavõtjad on jaotatud nelja vanuserühma, iga grupi jaoks on oma võistluse teema.
B vanusegrupi (4.-6.kl) kaugvooru ülesandeks oli luua visuaalne materjal - infograafika, mille kaudu tuli selgitatada tehnoloogia tegevusalgoritmi ehk tsükliliste tegevuste jada. Algoritm pidi koosnema vähemalt 6 tegevusest.
Infograafika teemaks sai valida alljärgnevalt loetletud teemade hulgast:
1. suupistete automaadi algoritm;
2. kuumade jookide automaadi algoritm;
3. põrandapuhastusroboti algoritm;
4. õmblusmasina algoritm;
5. vabalt valitud tehnoloogia toimimisalgoritm.
C vanusegrupi (7.-9.kl) õpilased pidid valmistama virtuaalse Rube Goldbergi masina Nende ülesandeks oli jäädvustada ja edastada selle masina tegevused videoformaadis. Goldbergi masina kujundamisel pidi lähtuma algsest põhiprintsiibist - mehhanismi loomine - sündmuste ahel lihtsa, igapäevase ülesande täitmiseks. Videomaterjal pidi kajastama nii ettevalmistamise protsessi kui ka mehhanismi ennast.
D vanusegrupi (10.-12.kl) meeskonna ülesandeks oli arendada arvutisimulatsiooni, mis visualiseerimaks oma riigi keskkonnaprobleeme.
A vanusegrupis (1.-3. kl ) said osaleda ainult Läti õpilased,
Võistlusele “Ventspils IT väljakutse 2020” oli tänavu registreerunud kokku 280 võistkonda. Lätist kandideeris 204 võistkonda, Eestist 60 meeskonda ja Leedust 16 meeskonda, kokku oli 1120 osalejat. Kõige rohkem on esindatud B-rühma (4. - 6. kl). B-gruppi on kandideerinud 136 võistkonda. Finaali kutsutakse igast vanuserühmast 18 võistkonda.
Surju Kooli õpilased osalevad võistlusel "Ventspils IT Challenge" juba neljandat aastat. Esimesel aastal jõudis finaali üks võistkond, teisel aastal 2 võistkonda, eelmisel aastal kahjuks keegi eelvoorust edasi ei pääsenud.
Sellel aastal esitati meie koolist võistluse 3 tööd. B vanusegrupi töid oli 1 ja C vanusegrupi töid oli 2. Finaalvõistlusele pääses 2 C vanusegrupi võistkonda.
Selline konkurss on õpilaste jaoks väga arendav. Nad õpivad väga palju tegema koostööd ja aega planeerima. Võistluse käigus areneb õpilaste IKT vahendite kasutamise oskus ning saadakse rohkem teadmisi interneti turvalisusest ja autoriõigustest. Selliste ülesannete lahendamine vajab väga häid ideid, head meeskonnatööd, järjepidevust ja motivatsiooni.
Õp. Signe Reidla
Õppekäik Tuhu soosse 8. septembril 2020
Me sõitsime bussiga Tuhu rappa. Kui me kohale jõudsime, siis kõndisime 1km laudteel. Me nägime seal mitmeid puid ja muid taimi. Kõige rohkem kasvas seal kanarbikku ja seal oli väga palju jõhvikaid. Ühte konna nägime ka. Lõpuks jõudsime ühe torni juurde, mis oli 5 meetrit kõrge ja sealt oli väga ilus vaadata ümbrust. Siis me läksime sööma. Kui kõhud olid täis söödud, oli aeg kodu poole sõitma hakata.
Liisa, 3. klass
Käisime kooliga Tuhu soos. Seal nägime söödavaid marju - jõhvikaid ja murakaid. Soos oli laudtee. Tee peal kõndides jõudsime väikse torni juurde ja torni otsast nägime erinevaid asju. Samuti nägime soos sookaske ja kuulsime sookurge. Pärast pidasime piknikku.
Roger, 3. klass
Tuhu soos oli 1 kilomeeter laudteed. Ma nägin seal palju erinevaid taimi. Me käisime kõrge torni otsas, sealt oli väga ilus vaade. Me pidasime piknikut ka. Ma nägin ühte väikest konna. Soos oli jõhvikaid ja me sõime neid väga palju. Me saime ka binoklist vaadata. Bussi sõit kestis edasi-tagasi 2 tundi. See oli tore päev.
Anne-Grete, 3. klass
Käisime klassiga Tuhu rabas. Seal oli väga tore. Bussis rääkisin sõpradega ja kui me jõudsime kohale, siis ma olin väga elevil. Kui olime laudtee peal, siis me kuulsime sookurgi ja nägime igasuguseid taimi. Pärast läksime torni ja vaatasime kaunist vaadet. Peale seda tegime grupipildi ja sõime võileibu. Ja siis läksime tagasi kooli.
Miia, 3. klass
Käisime klassiga Tuhu soos. Ma nägin jõhvikaid ja veel teisi taimi. Me käisime tornis ja vaatasime sealt binokliga sood. Me pidasime piknikku ja sõime koolist kaasa võetud võileibu. Meile anti nuusutada erinevaid taimi. Mulle meeldis see väljasõit.
Kermo, 3. klass
Mullle meeldis soo sellepärast, et sain torni otsas käia ja tutvusime uute taimedega. Eriti ilusad olid jõhvikad. Saime õues olla ja matkata. Matkajuht rääkis meile taimedest. Tore päev oli.
Andry, 3. klass
Me käisime Tuhu rabas. Me kõndisime ühe kilomeetri. Me nägime kanarbikku. Me nägime sookaske. Me nägime jõhvikaid.
Me käisime torni otsas. Torni otsa võis minna korraga 10 täiskasvanut. Me pidasime piknikku ja jõime sooja teed.
Karlos, 3. klass
Käisime 8. septembril koos esimese ja teise klassiga Tuhu soos. Startisime kooli juurest kell 8.40 hommikul. Bussisõit kestis umbes tund aega.
Kohapeal kohtusime giidiga, kellega läksime matkale. Soos nägime palju erinevaid taimi, näiteks kanarbikku, sookailu, turbasammalt, sookaske ning jõhvikaid. Jõhvikaid saime ka süüa ja need olid väga maitsvad.
Soos oli huvitav vaatetorn, kuhu otsa saime ronida. Selle vaatetorni nimi on “Trepp”. Vaatetorni kõrval pidasime piknikku. Sõime võileibu ning jõime termosega kaasa võetud pärnaõieteed.
Mulle meeldis see päev väga, sest sain teada palju uut ja põnevat. Kõige rohkem jäi meelde see, et turbasammal on üks kõige puhtamaid asju maailmas, mida saab kasutada ka haavade raviks.
Karl Nikolai, 3. klass
Õpilaste muljeid kogus õpetaja Ave
eTwinningu parimate projektide hulgas ka meie oma!
12. juunil tähistati veebiüritusel eTwinningu õppeaasta lõppu ning kuulutati välja 2020. aasta Eesti parimad eTwinningu projektid. Võitjaks tuli Narva lasteaia Põngerjas projekt, 2. koht läks Vastseliina Gümnaasiumile ja kolmas Kuressaare Vanalinna Kooli.
Seitsme eripreemia hulgas oli ka meie kooli projekt "Different ways to say hello" ("Kuidas öelda "Tere") - parima keeleprojekti eripreemia.
Eksperdid iseloomustasid projekti järgnevalt: Väga tore ja lihtne projekt. Eesti on algataja ja liitunud 15 riiki. Väga hästi organiseeritud Twinspace. Sellest võinuks tulla üliäge projekt, kuid esiletõstmist väärib see, et Eesti koolid on teinud suurepärast tööd ning kõrgelt hinnatav on suurepärane oma kooli sisene koostöö nii õpilaste kui õpetajate vahel. Hea idee oli ka projektipartnerite keeltes sarnasusi leida.
Pikemalt lugege võistluse tulemustest SIIT koolielu.ee kodulehelt, parima keeleprojekti endaga saate aga lähemalt tutvuda klikates: http://www.surju.edu.ee/index.php/33-etwinning/584-the-different-ways-to-say-hello-thank-you-please-and-goodbye
Täname kõiki projektis osalenud õpilasi ja neid juhendanud õpetajaid Avet ja Signet!
Multimeedia distantsõppel
Multimeedia valikaine õpilased tegelesid muuhulgas animatsioonide loomisega - mõned näited allpool:
Õpetaja Signe
Nobenäpud distantsõppel...
https://read.bookcreator.com/
õp. Marge
Pranglimine 2019/2020
Järjekordne pranglimise hooaeg on lõppenud.
Pärnumaa finaali pääsesid Surju Põhikooli 2. klassist Roger Pärn, kes saavutas 3. koha, Keijo Mohnja 3. klassist sai 5. koha, Kert Heljas 5. klassist 9. koha ja Markus Juust 5. klassist 11. koha.
Seekord jõudsid Surju õpilastest kõige kaugemale Keijo Mohnja, kes saavutas vabariiklikus finaalis 1.-3. klassi arvestuses 9. koha ja Roger Pärn, kes saavutas samas vanuseklassis 10. koha. MMile pääsemisest ei jäänud palju puudu.
Võistleme jälle järgmisel õppeaastal!
Fotol: Roger ja Keijo Tallinnas finaalvõistlustel koos pranglimise eestvedajate Ljudmila Pilve ja Aet Sõmeriga (erakogu)
Õp. Ave