Neljal Surju Kooli õpetajal oli 21.–28. oktoobril võimalus osaleda Erasmus+ koostööprojekti „Dictionary of Mathematics“ raames õpirändes Gran Canariale. Lisaks meie koolile osalevad projektis Chalastra kool Kreekas ja CEIP Profesor Carlos Socas Muñoz kool Gran Canarial Ingenios. Projekti eesmärgiks on eelkõige esimese ja teise kooliastme õpilaste matemaatikaõppe kvaliteedi parandamine, arendades probleemide lahendamise oskusi ja loovust digitehnoloogia ning erinevate õppemeetodite ja -vahendite kasutamise kaudu. Projekti tegevused on kestnud aasta algusest saadik ja selle aja sisse on mahtunud mitmeid veebikoosolekuid õpetajatele, veebikohtumisi õpilastele ning kevadel toimus ka Ingenio kooli õpetajate külaskäik Surju Kooli. Projekti praktiline eesmärk on luua koduleht I ja II kooliastme õpilastele, kus on olemas matemaatika põhimõisted neljas keeles: inglise, eesti, hispaania ning kreeka keeles. Iga mõiste juures on selgitus ja lisaks erinevad interaktiivsed ülesanded, selgitavad joonised ning näited. Nende loomiseks kasutame erinevaid digitaalseid keskkondi nagu LearningApps, GeoGebra jt. Kohtumine Gran Canarial keskenduski eelkõige kodulehega seonduvale. Surju Kooli IT-juhi Valter Tominga loodud põhi ootas täitmist mõistetega, mis on kasutusel I ja II kooliastme matemaatikatundides Eesti, Kreeka ja Hispaania koolides ning otsustada oli vaja sisu ja kujunduse küsimused. Koduleht peab olema atraktiivne ja kasutajasõbralik ning looma õpilastele võimaluse tutvuda matemaatika põneva maailmaga, seda nii õpetaja juhendamisel kui ka iseseisvalt. Kõiki kodulehele üles pandud ülesandeid saavad õpilased kolmes riigis läbi proovida ning öelda nende kohta oma arvamuse, mida võiks muuta või teisiti teha, et lõpptulemus oleks parim. Lisaks sellele saavad õpilased kaasa lüüa kodulehe logo konkursil: kõigil huvilistel on võimalus kujundada tema arvates kodulehele sobivaim logo ja žürii valib igast koolist välja parima, mis pääseb rahvusvahelisele lõppvõistlusele detsembris. Ingenio koolis saime näha väga huvitavaid tunde matemaatikast ja robootikast matemaatilise maastikumänguni ja põnevates tegevustes ise kaasa lüüa. Õpilased ja õpetajad olid väga sõbralikud , kooli üldine õhkkond jättis väga positiivse mulje. Lisaks projektitegevustele leidsime võimalusi tutvuda ka kohaliku ajaloo, looduse, vaatamisväärsuste ja maitsvate toitudega. Gran Canaria köögi kohta võib küll öelda, et lihtsuses peitub võlu: väga väheste koostisosadega on võimalik saavutada suurepärane tulemus. Suhteliselt väikesele saarele mahub palju huvitavat ja erilist, alates kuldsetest liivarandadest Maspalomases, idüllilisest kalurikülast Agaetes kuni pealinna Las Palmas de Gran Canaria vanalinnani, kus asuvad kaunid koloniaalstiilis ehitatud majad ja Santa Ana katedraal, saare ajalugu tutvustavad muuseumid nagu El Museo Canario, kus saab näha saare põliselanikke tutvustavat püsiväljapanekut ja Casa de Colon ehk Kolumbuse maja, mis keskendub koloniaalperioodile. Kuigi meile kui eestlastele on Gran Canaria tuntud eelkõige kui paradiisisaar, ei ole koolitöö ka igavese kevade saarel meie omast kuidagi teistmoodi: oli põnev näha, et õppetöö toimub neil samamoodi nagu meil. Nägime, et õppekavades on meil palju ühist ja tänu sellele ongi võimalik luua ühiseid digitaalseid õppematerjale, mida on võimalik kasutada täiesti erinevates maailma nurkades.
Õpetaja Riina Ollo